Länge sedan nu

Jag försöker mig på att skriva bättre här igen, mest för min egen skull. Jag vill att detta ska fungera som en dagbok som jag kan gå tillbaka och kika i senare.

Mycket har hänt på sista tiden, mest bra och roliga saker. Sommaren har varit bra, vi började med att åka till Gran Canaria till ett jätte härligt hotell som jag kan tänka mig att åka till igen. Det var så fint, framför allt lugnt och hade jätte bra läge och mat. Tyvärr vart jag sjuk andra dagen och låg med feber och halsfluss men jag repade mig ganska snabbt eller lärde mig iaf att ignorera att jag mådde dåligt. Vi hade en fantastiskt tid tillsammans där :)

Dagen efter vi kommit hem till Täby ringde mäklaren som säljer huset som vi båda två blivit kära i på Nannavägen i Täby Kyrkby och sa att om vi fortfarande vill ha det är huset vårt. Självklart sa vi JA och 1 och 1/2 timme senare skrev vi papper på att vi köper huset. Den 30 september flyttar vi ur lägenheten som redan är såld och flyttar in i huset som vi äger tillsammans, en härlig känsla!
Nu återstår lite planering om hur huset ska se ut, vi har bestämt oss för att lägga om golvet i alla rum förutom badrum och tvättstuga. Det blir ett brunsvart golv i trä och jag tror det blir himlans snyggt. För att det inte ska bli för mörkt måste vi väga upp det med ljusa väggar men vi vill ändå inte ha kritvitt och alla rum måste målas om. I sovrummet vill jag ha en färg som är blå-grå men ändå inte för kall eller mörk och det är svårt att hitta på provlappar i färgaffären. Jag tänkte åka iväg med min golvplanka till en bra butik där de kan hjälpa mig att hitta en färg jag vill ha. Kommer nog köpa med mig lite provburkar så jag kan måla upp det på väggen den dagen vi flyttar in och se vilken vi gillar bäst. Det är svåra val för man vill ju inte ångra sig och färgen ska sitta där länge.
Bilden jag har på huset är jätte dålig men lägger upp den ändå :)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

OCH jätte liten ser jag nu!

2013-08-22 @ 12:45:26
Postat av: Anonym

Men å vad roligt för er! Kram

2013-08-24 @ 10:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu