Dagen som varit

Tandläkaren avklarad, håret ljusare, har bestämt mig för att Peugeot 3008 är min nästa bil och middagen intagen.

Denna gång gick jag till City Dental för att fixa min tand. Visade sig att lite mer än den som spruckit behövdes göras så ska tillbaka nästa torsdag och summan är 4662kr för allt. Bra pris tycker jag, hade förväntat mig det dubbla och hade säker fått betala just de dubbla om jag gick till Täby privattandläkare.
Håret är jag också väldigt nöjd med och då ska vi inte tala om bilen, den var FANTASTISK! Jag kommer inte köpa en bil just nu, picasson får rulla ett tag till men min nästa bil blir en 3008 det är inget snack om saken! Just nu är den så pass ny att priset ligger för en begagnad på 130'000kr och jag skulle helst se att den kommer under 100'000kr innan jag vill slå till.

Dagens middag blev rester. Igår lagade vi flankstek för första gången, ett väldigt sakrikt kött men som måste marineras ganska länge. Jag marinerade det i två timmar i chilimarinad, persilja, soja och vitlök sen stekte jag det snabbt och in i ugnen tills innetemperaturen blev 54 grader. Eftersom det blev mycket över gjorde vi det ikväll också tillsammans med en sallad på mozzarella, basilika och tomat och stekte även på en halloumiost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu