Storstädning på söndagen

När jag kom hem från jobbet idag så satte jag och Pablo igång med en storstädning! Det är väldigt jobbigt medan man håller på men man känner sig SÅ nöjd när det är klart. Vi tog sovrum med renbäddning av sängen tillsammans sen började Pablo med köket och jag körde badrummet. Hatar badrummet, det är så mycket små fogar, schampo rester på kaklet och vi ska inte tala om duschdörren i glas för den är värst. Dessutom så tvättade jag mest med sprayen cillit bang och jag var barfota eftersom det blir så blött när man skrubbar duschväggar. När jag sen skulle börja dammsuga fick jag en enorm klåda på fötterna och jag fattade inte varför. Tillslut slog det mig att det måste vara sprayen som kliar så mycket så det blev genast en dusch, efter en noggrann tvätt slutade det som tur.

Till middag lagade jag något nytt. Det blev pasta med älgryggfilé, kantareller och dijonsenap och det blev så jäkla gott! Riktig höstlig rätt :)

Nästa helg är jag och Pablo lediga tillsammans och på lördag tänkte vi åka in till Elverket och äta deras brunch, jag hoppas den är god för jag har hört gott om den. Senare på lördagskvällen närmare bestämt 18.00 ska vi hem till Pablos mamma på middag, pappa och Rose-Marie kommer också... Det ska bli trevligt :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Tänk om man skulle ha tid/pengar att äta brunch ;) Lyx! Ät åt mig också! :)

2012-09-25 @ 13:52:32
URL: http://linamariabylunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu