Fredag

Idag har jag varit ledig så skönt! Men innan klockan 10 satt jag i bilen upp mot mamma det tar ju en timme att köra och jag skulle promt ha donken frukost och då måste man åka innan 10!
Det var mysigt att träffa syskonen, mamma och Alexandras pojkvänn Tobias och bordet som jag körde upp passade jätte bra och det är så skönt att inte ha det i bilen längre :D

Efter några timmar åkte jag hem. Jag behövde verkligen tvätta + att jag tagit hem mina arbetskläder och eftersom jag jobbat imorgon så fanns det bara en sak att göra och då kan jag inte skjuta upp de! Tyvärr verkar det som våran torktumlare sagt upp sig. Våran torktumlare är en sån som man måste tömma på vatten för det samlas i en behållare under men nu kommer det inget vatten i behållaren och man hör hur full med vatten själva tumlaren är :/ På något sätt kommer vattnet inte ner till behållaren. Pablo ska mecka lite med den imorgon och jag hoppas det är något lätt för jag har inte lust att köpa en ny! Vi håller tummarna :)

Till middag idag åt vi något nytt som mamma och company tipsade om, jah vet inte vad rätten heter så jag beskriver istället hur man gör den:
Man strimlar och steker kyckling på med cream fraiche, 1 grönsaksbulljong tärning, 2 tsk sambal olek och salt och peppar. När det är klart så lägger man de i tortillabröd i mitten och viker in kanterna så det blir en fyrkant, in i ugnen med lite ost på tills osten smält. Då var det klar att servera och det gör man med sallad. Det var väldigt gott :)


Kommentarer
Postat av: mammma

Å så kul att se dej idag! Hoppas ni tyckte det var gott! Kärlek till Dej min unge!

2012-09-21 @ 21:56:01
Postat av: Carro

Enchilladas tror jag de heter! Testa att göra fyllningen på cream fraiche och sweet and sour-sås också jättegott! :)

2012-09-22 @ 09:05:03
Postat av: Mikaela

Åh det ska jag testa Carro :)

2012-09-23 @ 22:02:34
URL: http://mlindqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu