Torsdag!

Ja vet att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen på sista tiden men ibland hittar man inte orken eller orden att skriva.

Idag är det torsdag igen och min lediga dag. Jag ska strax ringa Lina för vi ska mötas upp på lunch, tänkte testa nya hägernäs krog i centrum. Får se om de blir en hiss eller diss, jag har inte allt förstora förväntningar iaf.
Efter det tänkte jag åka till ICA och handla lite mat för helgen och kommande vecka, kvällens mat är spikad: egengravad lax med dillstuvad potatis, muuuums!

Såg ni kalla fakta igår kväll? Jag blir så fruktansvärt arg när jag ser och hör hur oskyldiga djur behandlas. Detta är typiskt människan (vissa få, långt ifrån alla) att bara tänka på pengar. Jag slår vad om att tänker gick "Nu har vi haft pumorna länge och de drar tyvärr inte folk längre, så vad gör vi? Vi dödar pumorna så vi får plats med nya djur, gör lite reklam och vips så vill alla se de nya djuren och folk har glömt pumorna för länge sedan".
Det värsta är ju att hon Helena sitter och blåljuger i tv. Kalla fakta har innan gjort en intervju där hon helt och hållet säger emot sig själv i den första och andra intervjun och vill ha lite hjälp att minnas vad hon sagt... Pinsamt! Sen när VD kommer ändrar hon historien från "pumorna bor på ett annat ställe nu och har de bra" till "det har jag aldrig sagt, kan ni ha missuppfattat mig?" till "pumorna dog av ålder" och idag sitter VD'n och säger i Nyhetsmorgon att pumorna var inavlade och avlivades av medicinska skäl och sen även att Helena ska behålla sitt jobb, ta bort henne på en gång!
Ja jag kan fortsätta länge länge på denna tråd men inte idag iaf. Jag hoppas iaf att Sveriges befolkning straffar parken hårt och att de inte har en enda besökare idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu