Baka en kaka

Innan Pablo kom hem så bestämde jag mig för att slänga ihop en sockerkaka med fyllning som han bara ä l s k a r!
Det är ett recept som min mamma alltid gjorde när vi var små och super enkelt.

Vi avstod att åka och golfa idag eftersom det var så kallt i luften vi får se i veckan om det blir bättre så jag kan bättra på mina kunskaper :)

Filmen var suuuuuper duuuuper bra! Nu vill vi verkligen se den sista delen och jag tror att jag kommer vilja se den vi såg idag igen ;)
Nu väntar vi på att maten ska bli klar så vi får någon middag ikväll. Sen börjar ju andra delen av Maria Wern kl 21.00 sen BB kl 22.00 så kvällen är fullspäckad och jag har legat i soffan heeeela dagen :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Sugarcake med fyllning? Vadå för fyllning. Jag är jääätte godis sugen:D lät jätte gott

2012-03-19 @ 21:39:48
Postat av: Mikaela

Man gör först en vanlig sockerkaka som man skär på mitten medans den är varm. Sedan gör man fyllningen som består av 150 g smör, 1 dl mjölk och 4 msk vaniljsocker. Man smälter smöret häller i mjölken och vaniljsocker och låter sjuda i 3 min. Sen häller man på "såsen" på båda sidorna av den uppskurna sockerkakan, mycket ska det vara och sen lägger man ihop kakan och så är den klar och supergod :D

2012-03-19 @ 21:48:44
URL: http://mlindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu