Prag dag 2

Dagen började med frukostbuffe på hotellet, den var ingen höjdare alls och jag åt ett stekt ägg, ett wienerbröd, en kopp kaffe och ett glas juice så jag ser inte fram emot morgondagen. Vi har köpt ett "buss-pass" på 48 timmar här som gäller på en röd buss som visar stadens mest sevärda byggnader samt en guidad tur i slottet här. Den åkte vi runt på och klev av där vi ville kolla på någon sevärdhet. Nu på kvällen har vi varit och ätit på ett ställe lite längre bort, tog ca 20-25 minuter att gå. Jag åt kyckling och Pablo råbiff vilket jag ångrar att jag inte tog för det var jätte gott. Jag har aldrig tidigare prövat råbiff vilket kan tyckas vara lite konstigt då jag älskar rött och rått kött ;) ska försöka få tag på det imorgon. Efter maten gick vi förbi ett "ost och vin" ställe och beställde in lite olika viner, ost fondy, en tapas bricka och en italiensk tillbehörs bricka. Ställer var riktigt häftigt och prisvärt. Imorgon ska jag, Lina och Rose-Marie gå och fixa våra naglar (kostar endast 130:- medans du får betala 750:- i Sverige) och killarna ska åka till ett öl bryggeri och kika lite :) säkert ta en öl klockan 10 på morgonen. Nu ska jag läsa lite i min bok som jag tog med, god natt! (juste självklart hittade jag en till rumpa idag, denna gång i en annan nyans, kan lova att jag skrattade minst lika mycket när jag såg den här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu