Söndagskvällen

Nu är handlingen för nästa vecka klar och kvällens middag uppäten, det blev nachotallrik. Har även hunnit med att dammsuga och nu har jag lagt mig tillrätta i soffan och inväntar söndagens live avsnitt av Big Brother som strax börjar!

Imorgon är det Valborg och det ska vi som vanligt fira med våra vänner Johanna och Kim. Vi ska äta en god middag och dricka något gott vin till de sen ska vi gå och se på brasan. Det har blivit som en tradition att vi firar valborg, midsommar och nyår tillsammans :)

Kryssning

Nu har vi precis kommit hem från kryssningen. Vi har haft det jätte mysigt och ätit massa god mat och druckit många goda drinkar :)
Vi är mycket nöjda med de 21 timmar vi tillbringade på båten!
Vilken fylla det är på dessa båtar, man kan ju räkna med att det är det på kvällen när alla ska dricka och dansa MEN dagen efter? Vi stötte på en man som stod och kissa bakom en dörr på heltäckningsmattan as full, några tjejer som stod i hissen och shota ren vodka från flaskan och det var bara några. De flesta satt och pimpla vin eller hade en ölburk i handen idag, det hade iaf inte vi!
När vi vaknade imorse så mådde vi toppen, kändes inte alls att vi hade druckit drinkar mm kvällen innan, så skönt! Vi gick då upp och åt en väldigt god lunch med en jätte fin utsikt över hela skärgården. Pablo åt en oxfilé pasta med ädelostsås och jag tog fläskfile med en chipottel-bearnaisesås med kräftskärtar! Själva kräftskärtarna tyckte jag inte passade in med köttet så de petade jag bort. Efter det gick vi till taxfreen och handlade lite vin till oss själva och en stock snus till pappa.

Nu ska vi åka och handla lite mat, det ekar nästan tomt i kylen.
Tack Johanna för hämtningen, väldigt skönt att slippa åka buss hem :)

På vägen

Nu är vi på väg in till Slussen, tack Alexandra för att du kör oss in :)

God morgon

Gäsp! Nu har vi precis vaknat efter en lång och skön sovmorgon :) snart ska vi nog gå upp och göra frukost, men jag ska nog dra mig lite till tror jag ;)

Senare i dag, närmare bestämt 18.00 ska vi åka på en kryssning med båten Cinderella. Jag fick veta igår att det är en rock kryssning??!!! Jag hatar rock! Det är väl tur att båten är stor så vi kanske kan undvika den musiken. Vi startar iaf med att gå upp på buffén, åh vad jag längtar tills all mat och allt brukar vara jätte gott också. Det bästa är nog att man får ta huuuur mycket man vill :D

Fredag hela dagen

Idag har det varit fullt ös från början. Startade dagen med att åka och lämna Alice hos djurkliniken, det är dags för klippning! Fick stressa som tusan för att hinna i tid och eftersom jag var hungrig som ett as så var jag bara tvunget att ta driven på donken så jag fick lite frukost i mig. Sen efter det åkte jag direkt till jobbet fast jag egentligen började 11, tyckte att det kändes så onödigt att åka hem i två timmar och inte göra någonting alls. Klockan blev sedan 13.00 och jag satte av mot djurkliniken för att hämta hem Alice på lunchen, hon ska ju inte behöva sitta där ensam hela dagen. Det är inte långt från Ica till djurkliniken men jag lovar att alla bilar var ute och åkte precis där jag var och alla människor skulle gå över gatan när jag kom farandes. Jag skulle ju behöva äta innan jag kom tillbaka så det vart driven på donken igen! Jag har nog aldrig ätit en hamburgare så fort i hela mitt liv tror jag. Tror jag kastade i mig hela burgare+pommes+dryck på 4 minuter, sen kan jag lova att jag var mätt.
Väl hemma efter jobbet drog jag en vals med dammsugaren sen började jag laga mat. Ikväll åt vi lax med hummerås, potatis och smörstekta morötter och sparris, det var gott :)
Nu väntar jag på BB sen väntar sängen på mig, John blund har nog redan varit på besök känner jag.

Väntan

Nu sitter jag i väntrummet hos tandläkaren och väntar. Jag är faktiskt riktigt nervös, mest för bedövnings sprutan för jag är så jävla sprut rädd! Sen tycker jag även att ljuden när de borrar och vattnet som stänker från borren är obehagligt också!
Och för allt detta obehag ska man också betala många tusenlappar för... Ja det är bara att börja sköta sig bättre och gå på en koll varje år för att slippa dessa kostnader.
Nu är det min tur.. önska mig lycka till!!

Tråk måndag

Tänk vad länge sen vi fick vakna upp med sol och fint väder! Jag hade önskar att det var det idag för man känner sig både gladare och piggare då.
Nu har jag ganska nyss vaknat och ska snart bege mig mot soffan där jag hör att Alexandra redan har lagt sig. Vi är båda lediga idag :) måste fixa något gott till lunch sen, kanske sushi?!
Jag måste äta något som jag blir mätt av också eftersom jag ska till tandläkaren 15.35 och fixa två tänder och efter det kommer jag vara bedövad i någon timme, då vill man iaf inte äta för risken är ju stor att man tuggar sönder hela munnen :/

Åh juste, mina plantor har börjat växa upptäckte jag igår :) det gick verkligen supersnabbt. Får se hur länge jag får behålla allt grönt som kommer upp ut jorden för Alva som är mycket intresserad av sin mattes odlingar.

Och ost blev det - mums!

Fredag

Jag råkade somna på soffan direkt efter jobbet och vaknade igen 19.15 :O (men sov väldigt skönt). Hela tidsplaneringen med middag osv förstördes. Tanken var att vi skulle äta middag i tid och sen äta ost och kex framför Let's dans i soffan, det blev istället hamburgertallrik några minuter in i programmet framför tv! Men det gjorde ingenting alls :)
Nu är Let's dans slut och disken väntar innan BB, får se om vi orkar en liten ostbricka till de? :D

Middag

Dagens middag är gammal hederlig spagetti och köttfärssås. Jag kokade lite broccoli till och gjorde en sallad på avokado, fetaost och små tomater. Allt smakade toppenbra :)

Här ska det odlas...

Nu har jag precis planterat lite i köket. Det blev två krukor gurka, en basilika, en timjan, en små tomater och en med vanliga tomater. Det ska bli spännande att se hur de växer och om jag lyckas få några gurkor för de ser jag mest fram emot :)

Middag

Dagens middag består av kyckling med limesås och klyftpotatis ett recept som jag har fått av Lina och är super gott :)

Lat?

Jag skjuter upp städningen lite och lägger mig med ipaden i soffan och spelar lite istället :)

Måndag

Usch jag vaknade nyss 11.45!!! Så länge har jag inte sovit på väldigt länge, känns som att hela dagen är förbi och inte känner jag för att göra något heller. Jag tror ändå att jag behövde denna sömnen då jag inte har vaknat till någon gång alls på morgonen innan, joo klart när Pablo åkte vid 6.30 men efter det somnade jag om på några sekunder.
Jag måste nog göra någon nytta idag ändå så det kommer bli en storstädning, tvättning och inhandling av ett par nya jeans. Kanske ska ta och tvätta fönstren också, det är något som verkligen behövs, kanske ska vänta till Pablo kommer hem då det är lite svårt att hålla koll på katterna, jag vill ju inte att de ska hoppa ut! Så vi får se om det blir gjort idag eller någon annan dag, det behövs i alla fall.

Nej nu får jag pallra mig ut sängen, jag har saker att göra (tror jag börjar med att köps jeansen, det lät roligast)

Söndagsbingo

Börjar känna mig smått som en pensionär då vi spelar Bingolotto denna vecka också, det verkar ju bara som att det är pensionärer som vinner så då kanske jag har en extra chans? ;)
Vi hoppas iaf på en ny Volvo då det är bilspecial denna vecka men vi är glada om vi vinner en ny lott också :D
Snart ska vi göra guaccamole som vi ska sitta och smaska på till veckofinalen av BB.

Seg söndag

Söndagen började med en mjukstart, vi gick upp och gjorde frukost som bestod av toast och sen en halv grapefrukt. Den åt vi i vardagsrummet framför filmen the caller som jag imorse läste på Linas blogg att hon hade sett och den var lite konstig men ändå bra! Måste nog tillägga att jag inte har förstått den helt 100 än...

Snart bär det av till Pablos mamma för lite fika sen ska vi titta förbi hemma hos Johanna & Kim och deras lilla Kinna :D

Igår började jag på att göra mina naglar igen men hann inte göra det helt klart så nu precis har jag filat klart dem :) så här blev det:

God natt Stockholm.

Taxi

Sitter nu i taxin på väg in till hotell skeppsholmen där vi ska möta upp de andra innan vi tar oss vidare till kolskjulet där festen är!

Hej mitt vinterland, nu är snön här igen!

Jaha, jag som trodde det var färdig snöat för i år men så fel man kan ha. Sist kom det ju så lite snö att de han smälta bort nästan direkt. Nu tror jag tyvärr att de kommer ligga någon/några dagar. Hoppas det går bra att köra bil nu ändå, jag har ju sommardäck på.

Snart ska jag upp och göra frukost, ska bara vänta på att Pablo kommer hem från jobbet. De behövde hans hjälp.

Sen vill jag passa på att säga lycka till till Johanna och Kim som om någon timme ska åka och hämta hem deras nya familjemedlem Kinna :) Jag är så fruktansvärt nyfiken på hur hon ser ut osv. så det blir nog ett besök hos dem i helgen!

Middag

Idag kände både jag och Pablo att vi ville äta något gott och dela på en flaska Asti och vad passar då inte bättre än skagenröra fylld bakpotatis och
ugnsgratinerad hummer. Det var huuuur gott som helst :)
Jag har nu arbetar 11 dagar i rad ganska långa pass dessutom så denna kväll ska spenderas på soffan framför först Let's dans (heja Pernilla) och sedan BB. Imorgon när jag vankar så har jag köpt hem en massa gott till frukost som jag tänker äta i sängen och kolla Nyhetsmorgon, se vad man har missat i veckan helt enkelt.

Fredag

Jag känner mig väldigt hängig och sjuk :/ jag har inte tid att vara sjuk så det tänker jag ignorera helt.

Tips!

Här om dagen beställde jag en prenumeration från glossybox. Det är ett företag som skickar hem 5 st skönhetsprodukter i en fin rosa box en gång i månaden och det är produkter som passar just min hy då man fick svara på frågor om vad man har för hudfärg osv.
Jag ser iaf med spänning fram tills jag får hem den första boxen v.17 :)

Efter jobbet åkte jag hem och lagade tackos till middag, tänk att det är så gott varenda gång... Nu ligger jag i soffan och jäser och här tänker jag ligga ett tag till iaf ;)
Jag känner att jag snart måste ta tag i min träning som jag så länge har pratat om. Nu känner jag iaf att jag VILL träna och de har jag inte känt tidigare. Jag tror det är viktigt att hitta viljan, det går inte att göra något om man inte vill.

Nu ska jag kika om jag hittar någon film att hyra och sen mysa med min sambo i soffan hela kvällen :)

Tisdag

Dagen började inte bra då jag har sovit alldeles för länge inatt vilket resulterade i huvudvärk hela dagen lång.
Sen har jag bara varit jätte seg hela dagen då jag även börjar känna mig lite sjuk. Jag har haft ont i halsen sen igår men idag har jag mest känt mig tjock i den sen lite halv febrig, det känns iaf som något är på väg att bryta ut men det visar sig...

Nu har vi precis ätit upp middagen som bestod av soppa och mitt egen bakade bröd och nu bär det av mot sängen och jag ska sluta klaga, god natt.
(jag känner mig som den här hunden)

Just nu

Sol

Alva är en katt som bara älskaaaaar solen och värmen, hon kan ligga mitt i solen på balkongen i timmar när det är sommar och så fort solen tittar fram passar hon på att sola sig lite.
Så här hittade jag henne nyss på köksbordet, värmandes i solen! Hon sitter och blundar hela tiden och njuter min sötnos.

Skärtorsdagen/Långfredagen

Igår på jobbet hade vi en tävling för kassörerna om vem som klädde ut sig till påskkärring bäst (jag var inte med och tävlade) och det var verkligen jätte kul :) alla tog det på sånt allvar och vissa smyckade även ut kassorna och bäst av allt - kunderna älskar det!
Jag hade också smyckat ut mig lite med fräknar och lite fjädrar i håret ;)

Idag var jag, Pablo, Alexandra, Lina och Alexander uppe hos pappa & Rosie och åt middag. Till förrätt fick vi räkmacka, till varmrätt oxfilé med potatisklyftor, sås och sallad och efterrätten bestod av rabarberpaj. Det var supergott och väldigt trevligt :)
På vägen dit såg vi två rådjur och och på vägen hem en räv och sen en katt som kuta över vägen, man får verkligen passa sig för alla djur där uppe. Det vore så fruktansvärt hemskt att köra på någon stackare och det gäller att hålla full koll hela tiden i mörkret!

Nej nu ska jag sova, har sovmorgon imorgon och det ska bli sååå skönt :D
Bjuder på en bild på mig från skärtorsdagen på jobbet ;)

Onsdag

Det märks att det är påskveckan på jobbet, hur mycket folk som helst eller faktisk mest pensionärer som är inne och handlar!
Nu tar jag en välförtjänt vila på soffa innan Pablo kommer hem :)

Effektiv dag

Dagen började hos tandläkaren där jag inte varit på 4 år! Jag har nämligen en tand som jag råkade bita sönder för 3 år sen som bara blivit värre med åren så nu kände jag att det verkligen var dags att laga den så jag kan tugga maten på båda sidor. Så nu ska jag tillbaka den 23 och fixa den tanden och en tand som sitter brevid som också gått sönder i kanterna, dessutom är det en mjölktand. Allt som allt (några småhål till) kommer det kosta härliga 8500:-

Efter tandläkaren åkte jag hem och började jag skriva en matlista och vad jag behöver handla till alla de rätterna, jag älskar listor!
Sen började jag frosta av frysen och åkte och handlade efter min långa lista, hem och packa upp allt! Stannade även till på pizzerian för att få i mig lite mat. Sen har jag tvättat, vikt tvätt, rensat klädkammaren + garderoben.

Lina kom förbi och fikade lite med Ben & Jerry glass och mina egengjorda biskvier, väldigt trevligt med en liten paus från allt :)

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu